Nowe logo BMW mieliśmy okazję podziwiać podczas premiery BMW Concept i4 na początku tego tygodnia. W tamtym czasie nie było jasne, czy zostanie przyjęta przez markę, ale dziś BMW Group ujawniło, że zmienione logo „BMW”, „BMW M” oraz „BMW i” będzie służyć jako „nowa tożsamość korporacyjna do komunikacji online i offline”.
Przedstawiony wygląd to pierwsze spojrzenie na nowe, bardziej płaskie i częściowo przezroczyste logo BMW.
„Nowy projekt jest wyrazem zrewidowanej tożsamości marki, która stawia klienta w centrum wszystkich działań”.
Zasadniczo pozbycie się czarnej obwódki oznacza, że BMW jest zorientowane na klienta… lub coś w tym rodzaju.
Gdyby to nie wystarczyło, firma twierdzi, że nowy „zredukowany i dwuwymiarowy” wygląd „zapewnia otwartość i przejrzystość”. Oczywiście przejrzystość będzie problemem na białym tle.
Producent twierdzi, że przezroczysty pierścień jest „bardziej otwartym niż kiedykolwiek zaproszeniem dla klientów, aby dołączyć do świata BMW”.
Firma dodała, że nowe logo jest „nastawione na wyzwania i możliwości digitalizacji” oraz „wyraża otwartość i siłę charakteru, aby zapewnić współczesną, przyszłościową obecność zarówno w Internecie, jak i poza nim”. BMW powiedział dalej, że logo lepiej odzwierciedla „dzisiejsze oczekiwania i styl wizualny”.
Zobacz także:
Pomimo tego BMW potwierdziło, że nowe logo nie będzie używane w salonach dealerskich ani w pojazdach.
Zamiast tego nowy projekt będzie stosowany we wszystkich komunikatach firmy, a także na targach i imprezach. Przejście na nowe logo zostanie zakończone do 31 maja 2021 r., jednakże BMW powtórzyło, że stare logo nie zniknie…
Źródło: BMW, BMWBLOG.pl, Carscoops