Modele napędzane wodorem mogą stać się tak tanie jak pojazdy napędzane ICE (silniki spalinowe: benzyna oraz diesel) i to w ciągu pięciu lat. Czy tak się stanie?
Dr Jürgen Guldner, wiceprezes MW ds. Wodoru, technologii ogniw paliwowych i projektów pojazdów, uważa, że koszty pojazdów napędzanych wodorem spadną w nadchodzących latach.
Podczas rozmowy z The Telegraph ujawnił, że trwają prace nad trzecią generacją technologii wodorowego układu napędowego BMW.
Dla przypomnienia: od 2015 roku BMW wspólnie z Toyotą, rozwija technologię wodorową.
Jednym z najważniejszych punktów jest obniżenie kosztów produkcji, aby jak najszybciej wejść na rynek. Jednym ze sposobów jest obniżenie ilości użytej platyny do wytworzenia tzw. małych ogniw w zespole ogniw paliwowych.
Mówi się, że do 2022 roku BMW wypuści swój model BMW X5 FCEV, który Concept został zaprezentowany w 2019 roku we Frankfurcie jako BMW i Hydrogen NEXT.
Prototypy testowane obecnie przez BMW są dobre na dystansie od 402–482 km, ale Pan Guldner twierdzi, że wkrótce będą w stanie pokonać nawet 563 km.
Źródło: Carscoops