Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej (EECC) wszedł w życie 20 grudnia 2018 roku. Od tej daty członkowie Unii Europejskiej mają 2 lata na wprowadzenie zmian.
Radio cyfrowe to odpowiedzią na stały wzrost oczekiwań wobec radiofonii FM.
Co zyskujemy?
- Rozwiązuje problem z przepełnienie częstotliwości tradycyjnego radia analogowego
- polepszenie jakości sygnału
- umożliwia emisję dźwięku cyfrowego
- przesyłanie opisów, obrazów, informacji o ruchu drogowym dla systemów nawigacji
- optymalna platforma odbioru sygnału w pojazdach, nawet przy dużych prędkościach – bez uszczerbku dla jakości przekazu.
Co to oznacza?
Każdy radioodbiornik samochodowy zintegrowany w nowym pojeździe w UE będzie wymagać odbiornika zdolnego do odbioru i odtwarzania usług radiowych dostarczanych przez naziemną cyfrową emisję radiową.
Oczywiście zmiany dotyczą również marki BMW, dlatego również firma z Monachium musi się dostosować do sytuacji w Unii Europejskiej.
Wiosną do standardowego wyposażenia we *wszystkich modelach wchodzi:
- Tuner DAB (654)
*wyjątki: zmiana nie dotyczy: F32/F82/F33/F83/I12/I15
Na stronie Satkurier dowiadujemy się również jak wygląda sytuacja w największych krajach (informacje z początku 2019roku):
„W Norwegii krajowe usługi FM zostały wyłączone w 2017 roku, a Szwajcaria planuje przejście na nadawanie cyfrowe w latach 2020-2024. Na tych rynkach odpowiednio 98 proc. i 85 proc. nowych samochodów jest już wyposażonych w DAB+. Natomiast w Wielkiej Brytanii 91 proc. nowych samochodów ma już standard DAB, co oznacza, że rynek ten jest już bliski spełnienia wymagań EECC. Włochy wprowadziły przepisy mające na celu zapewnienie, że wszystkie nowe samochody będą wyposażone w odbiornik radiowy do roku 2020. Francja właśnie uchwaliła ustawę o odbiornikach, która wymaga, aby wszystkie nowe radia samochodowe wprowadzone na rynek po 18 miesiącach obejmowały funkcje radiowe DAB+.”
Źródło: BMW, Satkurier